06-40 178 605
Aandacht - Inzicht - Verdieping - Ontwikkeling

Hulp bij een burn-out leert je omgaan met stressEen burn-out herkennen, voorkomen en verhelpen

Een burn-out kan ontstaan wanneer je voor langere tijd blootstaat aan een stresssituatie. Symptomen zijn bijvoorbeeld:

  1. Emotionele uitputting (vaak huilen of andere emotionele uiting)
  2. Je niet meer goed voelen op je werk of twijfelen of je je werk nog aankunt
  3. Het gevoel hebben dat je niet gewaardeerd wordt

De gevolgen van een burn-out zijn uiteindelijk heftig: langdurige fysieke vermoeidheid met een zwaar mentaal en emotioneel genezingsproces. Laat het niet zover komen!

Burn out symptomen

Mensen die gevoelig zijn voor een burn-out, vertonen over het algemeen het gedrag alles zeer goed te willen doen. Ze gaan daarbij desnoods, vaak onbewust, over hun eigen grenzen van belastbaarheid. Deze mensen geven niet op en schaden daardoor zichzelf. Stoer natuurlijk, als je je werk altijd goed kunt doen. Maar niemand kan dat altijd en iedereen maakt weleens fouten. 

Herken je deze symptomen? Dan wordt het tijd om goed voor jezelf zorgen door bijvoorbeeld tijd voor jezelf te maken en een burn out programma te volgen.

Burn-out voorkomen

Burn-out preventie is voor mensen met stress symptomen noodzakelijk. Leer inzien dat je ook loyaal en capabel bent als je je grenzen aangeeft of eens een foutje maakt. Maar hoe doe je dat, je grenzen aangeven? Hoe luister je naar jezelf?

In het Burn out herstel programma ‘Los van jezelf’ helpt Hennie Visscher je tijdens een aantal sessies om je symptomen te herkennen, je grenzen aan te geven en patronen te doorbreken. Wil je hierover met me in gesprek? Vul dan onderstaand formulier in. Je gegevens worden uiteraard vertrouwelijk verwerkt.

captcha